Szukaj na tym blogu

Translate

Krótko o blogu

Ten blog powstał z połączenia dwóch innych - to impuls serca i duszy, jego wściekłości. Miałem zamiar go skasować, ale chyba się jeszcze przyda. Kiedyś jeden mądry człowiek powiedział "Nie rób głupot z wściekłości, lepiej krzycz" Więc czasem będę krzyczał, właśnie tutaj.

********************************************************
Nie wiem kogo i dlaczego może zainteresować ta opowieść. Opowieść różna - czasem ciekawa, częściej nudna- czasem romantyczna, częściej głupia i prozaiczna - czasem szczęśliwa, częściej do bani, wręcz nieszczęśliwa - taka jak życie... moje... i większości Tych, którzy tu trafią... zajrzą i przejdą jak powiew nowej wiosny obok marnej kupki brudnego śniegu zimy... przebrzmiałej zimy.


Nie wiem, po co to piszę. Nie piszę ku uciesze gawiedzi, nie piszę ku żadnej przestrodze - ani współczesnych, ani potomnych ludzi. Piszę bo muszę, bo mam taką wewnętrzną potrzebę, bo chcę pisać, bo chcę ułożyć sobie własne myśli, a to jest najlepszy dla mnie sposób.


Piszę więc ten blog wyłącznie dla siebie. No, może jeszcze dla córki, Blusika i... mojej kochanej Agnieszki, a zwłaszcza... BOŻENKI - ISKIERKI. Tylko im to dedukuję...
https://www.cytaty.info/autor/irracja.htm

09 stycznia 2024

„Bóg” w «butelce»... [ "God" in a "bottle"...]

   Portal literacki

Patronat. PL                                                 Patreon. ENG

… „Bóg” w swej „istocie” jest nieokreślony, »eteryczny«, podobnie jak gaz czy ciecz. Zaś religie to tylko jego nieuprawnione «personifikacje», opakowania, które chcą Nam sprzedać jak najdrożej…




… Judaizm, Chrześcijaństwo, Islam… trzy największe „religie Abrahamowe”, chociaż wyznają tego samego „Boga”, to jednak stale walczą ze sobą, niosąc światu i gatunkowi ludzkiemu zagładę, ból i cierpienie. Walczą, prowadząć okrutne wojny, nawet wewnątrz siebie samych, zwalczając wzajemnie swe różne odłamy i ryty wyznaniowe. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek dlaczego tak jest?…

… chyba każdy zna odpowiedź na dwa pytania – „»dlaczego« oraz »po co« stworzono i istnieją »religie«” – lecz czas przyjrzeć się pytaniu – „»dla kogo« te religie istnieją” – bo odpowiedź, że – „dla »wiernych«, chcących dostąpić »zbawienia«”, – jest dalece niesatysfakcjonująca i w gruncie rzeczy fałszywa oraz obłudna. Bo czyż »wiernym« potrzeba wojen, bólu i cierpienia? Czyż droga do »zbawienia« musi wieść przez nienawiść i pogardę dla innych?…



 … przez pewien czas nie było mnie tutaj. Niestety, walka o „chleb doczesny” nie jest łatwa, za to bardzo czasochłonna. Jednak postaram się, wśród innych tekstów oraz w miarę możliwości i czasu, zamieszczać tutaj felietony (i nie tylko) opisujące różne aspekty religii i ich wpływ na to, co dzieli (czego nie lubię) i na to, co łączy (moje marzenie) ludzi. Felietony i teksty pisane »Okiem Ateisty«…

… spytacie pewnie dlaczego »Okiem Ateisty«. Bo to jedyny typ człowieka, który nie mając własnej religii i nie przyznając się do wiary w „Boga”, to jednak najpełniej w „Boga” wierzy, najlepiej Go czci poprzez swoje poglądy i postawę wobec świata i drugiego człowieka. Dlaczego tak sądzę, to również wyjaśnię w jednym z pierwszych tekstów...

… na koniec mała prośba. Na powodzenie mojej pracy i twórczości decydujący wpływ ma moja skromna osoba. To ile własnego wysiłku i pomysłowości włożę w to, by Was zainteresować. Do tego wystarczy mi, w miarę dobry laptop i internet oraz zapewniony, skromny lecz stabilny byt. Właśnie to zapewnienie sobie bytu jest czasami największą bolączką. To właśnie powód, dla którego nie było mnie tutaj jakiś czas, i co może jeszcze kiedyś się powtórzyć. Mam jednak nadzieję, że pozyskam Wasze zainteresowanie i część z Was zdecyduje się zostać moimi patronami…   

»Irracja« ~ 9 stycznia A.D. 2014 ~

@


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz